i min tvättstuga

det är så himla jobbigt att ha en kvarterstvättstuga pga folk är ju fan dumma i hövve. blir lite skrämd att tänka på alla dessa idioter som jag bor så nära som liksom inte ens fattar hur det funkar med tvättstuga? i den andra tvättsugan tvättar typ bara downs syndromare de skötte sig fan exemplariskt. dock att det fanns en toalett där som alltid var så jävla nerskiten, såg typ ut som den han i trainspotting dyker ner i. ellinor och jag brukade hetsa varandra att gå in där och lyfta på locket. VARFÖR!!! kan dock inte skylla det på downsen, med vet inte vem jag ska misstänka för den var helt orimligt vidrig. meeen jo jag har bytt tvättstuga till en på ett sätt bättre för man får tvätta på söndagar och det är alltid tretimmarspass, alltså hinner man sex maskiner och det är alltid vad som behövs 1. ljust 2. mörkt 3. 60grader 4. lakan 5. handdukar 6. specialare (vsg för info om tvättrutin). MEN alla är galna i den till strukturen bättre tvättstugan. en gång var det någon som hade avrbutit mitt program på min tvättid och lagt in sin egen tvätt, mina kläder låg i en sorglig hög i en korg? ALLTSÅ? (vill här bara påminna om att i andra tvättstugan glömde jag en maskin och två veckor senare låg mina kläder vikta i en fin liten hög på ett bord. se inlägg:http://aposteln.blogg.se/2012/february/om-tvatt-igen.html) en annan gång i nya tvättis var det någon som hade låst in mina kläder i torkrummet med sitt lås bara för att jag inte hade satt dit mitt och sen också vanliga särgrejer som att tvätta dunjacker och sånt så det stinker spya och död om allt efteråt. önskar att min enda grannen var viveka andebratt hon kör en tom maskin innan och en tom maskin efter trots att det är hennes privata tvättmaskin. hon skulle aldrig övertrakassera sin tvättid eller violate min... elleeeer? ja men det som fick mig att tjura till idag var luddet i torktumlaren. tycker inte det är så farligt vanligtvis, det är liksom enkelt att ta bort så jag fattar visserligen inte varför man lämnar det men dte kräver minimalt av mig att ta bort det innan jag kör en maskin så det är ändå okej. men INTE IDAG. det var helt svart ludd med långa strån som från något "tovat" PLUS massa hundhår! JAG AVSKYR FAN HUNDAR! ok ok men jag tog bort det och hade blivit lite tjurig men det gick över. sen gjorde jag min tvätt etc etc det kan bli lite info om hur jag gjorde en annan gång men inte nu. sen när jag skulle fixa med alla "småsaker" (det är ju verkligen enda anledningen till att gå och tvätta? att strumpor/underkläder är slut. om sånt var obegränsat tror jag att jag skulle tvätta kanske varannan vartredje månad) så hällde jag ut allt på golvet för man måste para sturmpor och så. DÅÅÅÅ har luddet med strån och hår följt med i min påse och ligger där bland min underkläder. det var så äckligt att jag nästan började grina. känner fortfarande att det är äckligt och måste kanske tvätta om imorgon. en annan grej jag nästan "tog till lipen" för var för kanske två veckor sedan. anledning: hade ätit för mycket mat. obs blev ej tjutfärdig pga ångest/tvång över att jag ätit så mycket utan av den fysiska smärtan av att vara så mätt. trodde magen skulle spricka på riktigt? maten var potatis och sojabollar (14 st) med svampsås och rödvinbärsgele. SE ATT JAG HADE MER ÄN BARA TILLBEHÖR SOM MÅLTID! tycker för övrigt det är en "riktig" måltid om man använt sig av mer än en platta.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Naaw (syftade på de två sista meningarna). Hade förvrängt skittoan alltså. Fan inte normalt! Men varför skrev du inte om när vi var utelåsta o bodde i tvättstugan. Värt att skriva tycker jag. Har också haft så efterblivna grannar som tagit ut min tvätt o slängt den på golvet eller typ snott sköljmedel. Hemskt och orättvist. Ps. Drömde att du dog i natt o jag grät hysteriskt medans Sara sa "amen det är väl inte så farligt" . Vaknade med tårar i ögon.

2013-03-08 @ 00:31:10
Postat av: Sara

Eeh? Det skulle jag aldrig säga. Kul med luddet :D :D Toan är inte ok, inte heller att ni lyfte på locket.

2013-03-08 @ 19:12:41
Postat av: Ellinor

Det vet jag att du aldrig skulle!<3

2013-03-08 @ 22:47:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0