sovjetstandard

min käre vän "skivspelarn" är tillbaka från di döde nu! när det hände tog jag direkt en julklappspeng (en röd med christofer polhem och karl XI, eller en krille-kalle som man också säger) och hade grundlig skivrunda över hela staden med dronning helen. nu har jag det bra. vet ni hur skönt liv man har när man inte behöver sätta på datorn det första man gör på morgonen för att det är där musik finns? glada dagar när man slipper den skiten tycker denna bakåtsträvare. nu för tin ba "tar på en skiva, gör kaffe, brer ett knäcke och lullar sedan omkring som en annan DDR:are utan modernitet". filmen goodbye lenin är så bra då hamnar en mamma i koma och hon älskar ddr tror de bor i östberlin men är inte hundra och sen när hon vaknar ur koman är det nutid men hennes son vill inte såra henne (ho är väl svag i nerverna kvinnan) med hur det egentligen gick för öst så han lägger ner all energi på att återskapa den tiden för henne. tur att hon är sängliggandes då! men det är ändå massa besvär, typ tidningar och vilka märken och sånt det ska vara på mjölkpaket och vem som kan komma på besök.. minns inte hur den slutar dock. men den är kul! tänker ändå på en del bra med DDR tillexempel var arbetslöshet FÖRBJUDET men alltså nää vill nog inte ändå för det verkar vara så dåligt väder alltid när det gäller sovjetstater (jag har varit i en sovjetstat och då var det EXAKT sån där sovjetmisär).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0