nöjesparker får fan ig

tycker inte så mycket om nöjesfält längre. jag tror att detta beror på dödsångesten när jag senast var på liseberg (för åkning, har varit där för flipperhallen samt "jul" och förresten på senaste jul blev både jag och helena kära i en lisebergsbetjänt med gul peruk...). ja men senast jag var där för åk så tog jag den där jävla gungan eller vad det är som står uppe på berget och som svingar en ut över parken och det tar fan aldrig slut, tror den heter uppsvinget. det kändes på riktigt som att jag skulle dö. var så rädd att jag inte ens kissade på mig och efteråt var det bara nervösa ryckningar i hela kroppen. nej fy! har inte åkt sen dess. det finns så många sätt att dö på ett nöjefält det vet alla som spelat roller coaster tycoon. det kan hända OLYCKOR!
 
1. någon har ökat hastigheten till för mycket på berg och dalbanan så att det går för fort för vagn två och den krockar rakt in i vagn ett. man dör.
2. parken har för få mekaniker i förhållande till attraktioner så de blir inte underhållna tillräckligt ofta. attraktionen kraschar. man dör.
3. man blir iväglockad på en asfaltsväg långt bort och när man inser att det inte leder någonstans och man vill vända om så är vägen borta :( av rädsla vågar man inte lämna den enda lilla asfaltsplätten (ca 1kvadrat) som finns kvar och man irrar runt där FÖRALLTID
4. den med parken tröttnar på att "spela seriöst" och lyfter upp en i luften, slänger ner en i någon jävla sjö där man vevar med armarna och skriker på hjälp men ingen hjälper och sen drunknar man. det som har parken skrattar. det står en liten notis i nyhetsflödet "besökare 421 har drunknat".....
 
det som ändå är roligt är ju lustiga hus! gu vad kul lustiga huset på gröna lund är. önskar att man kunde lösa en liten biljett till bara spelhallen för väl därinne lägger man ju ändå in tvåhundra spänn i olika flipperpspel.

Kommentarer
Postat av: ida

ameh Lollo! Glöm inte sadisten som "lyfter" upp underhållaren utklädd till panda och dränkter den!

eller loopen utan slut!

Prova Zoo tycoon, man kan ha dinos.

Puss och kram
/din Idasaur

2013-01-08 @ 19:24:34
URL: http://barriwhite.wordpress.com
Postat av: lollo

ååå så HEMSKT!
har spelat zoo också det är ju jättekul och man måste också gräva upp ben för att kunna bygga dinosarna. gillar bäst den jättestora sengångaren!
puss o kram

2013-01-08 @ 22:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0