mata fåglar

har sett en ny fågel i rönnbärsträdet utanför som jag vill mata. kastade ut lite av kvarglömda solrosfrön genom köksfönstret men då flög den bort :( valde en ny strategi och täckte hela fönsterblecket med frön. väntar fortfarande på fågelbesök. har sett att grannen snett nedanför har balkong med TRE matbollar samt en hög av frö på golvet. konkurrensen är hård men tror jag vinner i slutändan eftersom jag är högre upp och fåglar gillar höjd. INgen har ätit ännu och det har gått en vecka.

Kommentarer
Postat av: Elin Astrid

Det där är så främmande för mig, viljan att locka till sig fåglarna. Jag hade slängt fröna till skogs för att slippa de små äcklen.

2012-12-12 @ 11:24:04
URL: http://elinastrid.blogspot.com
Postat av: lollo

haha skräcken!!
det låter i och för sig lite äckligt med "viljan att locka till sig fåglar" det går jag med på. men elin gillar du inte ens papegoja?

2012-12-12 @ 17:37:13
Postat av: Elin Astrid

Men nej! De är ju svinläskiga!

2012-12-13 @ 10:51:45
URL: http://elinastrid.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0