Semi/meta-punk + gnällöl

I helgen har det hänt bra saker! Familjen kom och bäddade opp (även de stökiga barnen fanns på plats) Håkan sjöng och jag har blivit helt nybesatt av honom, det var födelsedagsfest*, klubbliv både i förort och city etc etc etc

Förörvirgt! Skön gnällöl idag! Gnällöl är: att sitta på Kellys och gnälla över "livet" i ganska organiserad form. Öl och listskrivning över saker man kan gnälla på. Sedan får alla gå igenom sina listor i tur och ordning samt motivera. GÖTT!!! + go efterfest hos mig där köttätare gillar uppvärmd veganmat <3 Har även ägnat en hel del tid åt begreppet punk. Är det inte så jävla meta/semi-punkigt att istället för att gå på David Bowies avskedsturne i Berlin åka på en charter till Mallorca, exakt samtidigt, för budgeten man sparat ihop till "David Bowie is really god Berlin 2012"? Det kallas "punksemester" hehe

Ett problem bara; jag har fått för mig att meta och semi har typ samma innebörd fast ändå inte. Bara att meta är greek och semi är latin. Kan någon bekräfta de?t Ingen ikväll har kunnat, men ingen ikväll har heller kunnat avskriva förslaget. Det ena betyder fake men det andra betyder typ att man kör det ett helt varv men i praktiken får det ca bara samma betydelse. Iaf när man pratar om semi/meta-punk. Ellä?

Imorgon är det dags för en septemberfödelsedag igen. Händer ca bara en gång i veckan, men trenden sprider sig! Tur det, fast snart börjar oktoberfödelsedagarna



ps. när de dunkade mitt huvud i stengolvet kändes det bara riktigt på nåt sätt

*obs riktig födelsedag, inte "septemberfödelsedag"



Kommentarer
Postat av: Camilla

Tack för igår, så djävla värt!



Jag längtar till punksemestern.



Sorry för den efterblivna behandlingen! Katla får härmed en egen plats på listan, tycker jag.

2011-09-21 @ 13:51:41
URL: http://badluckfistfuck.blogspot.com
Postat av: lollo

tack själv! precis rätt sak att göra



vet ju en som inte får följa med på punksemestern iaf. jävla katla

2011-09-21 @ 14:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0