Klädstil

I skolan har alla denna: tygpåse med tryck och converse

Detta med att uttrycka sin person genom sin klädstil? Min klädstil är "rationell". Obs inte som i psykologi utan som i filosofi. Vad fan tror ni.. Kul att ha "don't give a fuck" som stil. Det är alltså töntarna med dojor som har den, inte de andra coola som inget hellre vill än att ge det intrycket, deras stil är ofta mycket utstuderad. Kan även känna ett visst mått av förvirring inför människor som enbart klär sig i sin musikstil. Kan de inget mer avancerat än så?

Vidare kan jag verkligen inte relatera till stilen "effortless dressad". För mig tar det skitlång tid att "dressa" och sen när jag väl gjort det tycker jag att jag ser falsk ut så då slänger jag på mig jeans och tshirt ändå. Kan aldrig bara börja med det som jag oundvikligen ändå alltid slutar med. Ska köpa någon ny gammal trasa idag som jag kan klä mig i/ha hängande i garderoben (beroende på kongruensen mellan plagg och personlighet).

Å herregud; "subkulturer"

Disclaimer! Punkigt är alltid snyggt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0