Plagg jag skulle vilja ha

Att skriva listor måste man ju älska. Nu följer en lista på tio plagg jag skulle vilja ha:

1. Halsduken som jag jagade (inte på ett förhistoriskt sätt utan mer som en..trollkarl/häxa "jagar" efter låt säga horrkruxer) efter hela vintern och aldrig kommer att få eftersom den uppenbarligen blev slutsåld på ca en dag
2. Ett plagg med symbolen för dödsrelikerna, eventuellt en tröja men gärna en poncho (att ha på sig hemma!)
3. JEANS! VANLIGA JÄVLA JEANS SOM PASSAR TILL ALLT!
4. Egentligen vilken Sgt Pepper merch som helst, allt sådant är såklart skitsnyggt
5. Tavlor med olika vilda svenska djur att hänga över sängen (är visst inget plagg men vill ändå ha)
6. Denna punkt kräver en lite närmare beskrivning: Tänk er ett nytt stort oljeläckage i Mexikanska golfen och ekosystemet fuckar ur. Pelikanerna dränks i svart demonolja. Havssköldpaddor, ostron, valar och andra marina djur förlorar sina hem och naturliga miljöer. Allt detta medan politiker och näringsliv grips av panik, av helt andra orsaker än djuren, men even so. Det är oljebolaget som får  skulden fastän vi alla vet innerst inne att skulden skall delas jämnt mellan varje individ som kräver olja för sin egna konsumtion, sitt eget sjuka nöjes skull. Den moderna arvssynden bör rimligen kallas det kapitalistiska system vi föds in i, och som vi med medel från djävulen kämpar för att upprätthålla. Människor och våra konsumtionsmönster är så tätt sammankopplade med den  industri som "kokar barnet i sin moders mjölk" för att vara lite mer biblisk, att skulden är enbart vår, kollektivt och individuellt... Nu tänker ni att det mönstret och de färgerna som oljeläckaget har är tyg på en "silkeslätt" långklänning man kan ha när det är vår och man får för sig att man gillar vitt vin.. kärleken till den klänningen är djup samt obestridbar (tänkte skriva "obeskrivlig" först men kom sedan på att jag inte har ett fattigt ordförråd). Jag kallar klänningen för "miljöförstöringsklännigen" och det är inte sista gången ni hör om den. Eventuellt kan ni också få se den när jag hittar alternativt skapar den.
7. En såndär fyndig och rolig tröja där det står något i stil med "det enda vettiga kvinnorörelsen är motjuck"
8. Turisttröjor från olika svenska landskap
9. Vit klänning med nyckelpigor på
10. Vad som helst som är "tetrismönstrat"

Okej en var lögn.. men det var i alla fall INTE miljöförstöringklänningen för den gör mig upprymd (bekymmerslöst glad) och nedstämd (deprimerad) på samma gång. Det är viktigt för mig att älska sådant.

Kommentarer
Postat av: Sara Rais

haha jag ser dig framför mig angående alla punkter och tänker att du antingen är ett geni eller försatt i REM-sömn.

Du kan väl trycka en dödsreliktröja? Går att göra och beställa online, fast vore väl roligare att hitta i en butik I guess.

2011-01-26 @ 18:20:28
URL: http://sararais.blogg.se/
Postat av: lo

jag är klarvaken!!! alltså tror att jag vill ha en sån tröja på vilket sätt som helst. men inte med ett sånt plasttryck du vet, för det är inte skönt!

2011-01-28 @ 16:00:20
Postat av: hilena

offer

2011-01-28 @ 21:32:14
Postat av: L

;((((

2011-01-30 @ 22:56:17
Postat av: Sara Rais

uppdatera bloggy nu!

2011-02-01 @ 16:30:49
URL: http://sararais.blogg.se/
Postat av: webwcka

Hallå Louiseo, du måste ju blogga om din natt som utlåst!

2011-02-01 @ 17:40:51
URL: http://smartkiwi.blogg.se/
Postat av: lollo

jag har uppdaterat bloggy nu!



och bra tips rebecky det ska jag göra kanske imorgon hinner inte mer nuv!!!!

2011-02-01 @ 18:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0