Om bibliotek

Förut när jag var på FT-bibblan började det spraka i högtalarna och en bibliotekarieröst sa "visst känns det lite som vår idag? Jag kan känna det, och därför tycker jag att vi nu... (PAUS! Jag totally förväntade mig att hon skulle flippa, "göra en scen", och stänga biblioteket för att vi alla skulle ut i solen eller nåt, men icke) ...ska lyssna till en dikt om våren". Så börjar hon läsa dikten och alla ba stannar upp och lyssnar. Jag passade på att iaktta människor, observerade bla att en annan bibliotekarie satt med STÄNGDA ÖGON och lyssnade! Herreguu.. Hoppas på mer sånt framöver.

+ igår när jag och Camilla var på stadsbibblan så satt det ett offer och pratade i hörnet vid filmerna fast så högt att det hördes på hela avdelningen. Tror han pratade om en skiva han lyssnade på men man kan ju inte veta.

Varför är det alltid så mycket weirdos på bibliotek? Och Camilla ska jobba i det där, hahaha!

Vill påminna om den gången en man ställde sig och kissade mellan två bokhyllor, även det på stadsbibblan.

Kommentarer
Postat av: Bella

Jag satt och läste i godan ro

en gång, på stadsbibban i Norrköping, när en idiot står och glor på mig och runkar. Den trötta bibliotekarien som jag informerade om detta konstaterade bara lakoniskt att man fick vara glad att blottarna höll sig borta från damtoaletterna.

2011-02-04 @ 10:03:22
Postat av: lollo

guu va vidrigt! spyr! man borde ju anmäla såna losers egentligen- men varför samlas alla offer på bibblan?



när du säger det där så minns jag en man som satt vid datorerna och runkade en annan gång på bibblan. hur kunde jag glömma det jag brukar tom referera till händelsen som "biblioteksrunket"!?

2011-02-04 @ 20:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0