Båty

Vi har haft Sjöfartsverket ombord på båty. Det var mycket nerver i luften vill jag lova. Givetvis medförde deras närvaro en klassisk ÖVNING! Min favvogrej att göra på båty! DOCK, om besättningen inte klarade övning skulle vi få förbud att lämna hamnen. Alltså, skammen om det var mitt fel att vi inte fick lämna Fhamn? Hade hoppat i sjön direkt. Så jag memorerar mitt skeppsnummer osv.. och inser att jag är stativchef om vi måste överge fartyget. Då började jag nästan gråta. Var övetygad om att jag skulle orsaka körförbud för hela jävla båty. När det så var dags för övning var jag typ så nervös som om det hade varit en brand på riktigt (obs övningen var att tvåhundradäck brann). Som tur var så "fick de elden under kontroll" efter att vi utrymt och väntat i en fucking halvtimme på om det skulle bli stativövning eller inte. Fatta nervositeten man hinner bygga där? Alla klarade sina uppgifter, hurra! Dock att det inte var lika kul som vanligt att öva när det var nerver med i spelet. Brukar annars tycka att det är just ett spel.

Men nere på tvåhundradäck där psykopaterna i maskin fick öva hade de rökfyllt hela däcket! Asså!!! Vi fick inte ens hitta en låtsasbomb eller någon människa som gömt sig i mejerikylen.. fy fan va orättvist! Obs att jag är helt fascinerad av båtövningar! En arbetskollegy ba "asså hatar detta, kan inte alla som är övningstända byta båt så vi kan få lugn och ro här"?. Jag ba... haru sett twin peaks? *skitbra på att byta ämne. inte*

Kan enbart dra slutsatsen att jag måste ÖVA MEEEEEEEEEEEER!

Kommentarer
Postat av: Elin

Haha, bättre ämnesbyte har jag nog aldrig hört. Äre nåt man ska föra samtal om så äre ju Twin Peaks!

2010-11-25 @ 17:08:27
URL: http://elinastrid.blogspot.com
Postat av: lollo

iofs det blir ju alltid ett BRA samtal då iaf! hon hade sett twin peaks men för länge sen. hon var typ i mammaålder.

2010-11-27 @ 09:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0