Noas ark

Jag har gjort en ny kategori för att kunna tjata om vad som händer på mitt jobb och den heter Noas ark (kategorin alltså inte jobbet). Idag har jag blivit guidad på en båt och jag gillade det. Alltså det var en del saker jag lagt på minnet. Ska berätta det för er. Eller lite av det. Det är ju rätt ointressant att prata om exempelvis att fira livbåtar. Men jag vill berätta en kul grej när en styrman guidade oss runt. Han ba "det här är en överlevnadsdräkt, eller det är det inte, fast jo det är det. Fast inte så tjock, alltså den är mer som ett regnsställ. Ett vattentätt regnställ!" Alltså han var skitrolig fast omedvetet, man bara gillade honom fett mycket.

Sen har vi varit i maskin där var det så jävla bullrigt och varmt, vill inte vara där något mer! Då utspelade sig bla denna dialog:
Kille i gruppen: Varför är alla väggar ljusgröna i maskinrummen? Är det för att det har en psykologiskt lugnande effekt eller?
Maskinchefen: Det vet jag faktiskt inte, och det spelar egentligen ingen roll heller för alla i maskin är psykopater.

+ att han demonstrerade hur farliga vattenskotten är, alltså "skott" är väggar på en båt. Men vattenskotten är dörrar. Om det blir vattenfyllt där nere på däcket som är under ytan ska man kunna stänga in vattnet i ett rum så det inte blir Titanic och ett helt däck fylls med vatten. Tänk när Jack & Rose blir fast på undre däck? Aja när det är akut läge så kan man inte stoppa dem. De bara kör tills det är stängt. Maskinshefen la in ett grisben i dörrspringan och ba "tänk att detta är ditt smalben". KNAKET SOM SKEDDE? Det gick helt av. Alltså jag ryser vid tanken och började nästan gråta när jag såg det. Vill inte klämma mig där!!! Det är min största skräck från och med nu, hellre slår jag i propellern när jag hoppar från fören strax innan sjunkning (som i Titanic). Alltså måste sluta prata om Titanic jag kommer bli fett impopulär annars.

Just det ett till konstigt namn i en båt: taken heter inte tak de heter något i stil med "nedre uppe-däck". För att det är ett däck och ett tak samtidigt.. man får inte säga tak och väggar och sånt. Undrar om man får säga Skepp ohoj? Tror inte det va, sparken direkt - för töntig. Ska göra en ordbok för "nautiskan". Sen ska jag bara prata det språket.

Kommentarer
Postat av: Hilena

Du kan ju prova att säga "det skymmer kapten" och se om han argt svarar "här ska inte skymmas förrän vi är iland på melonia"!!

2010-06-21 @ 18:48:09
URL: http://muminattack.blogg.se/
Postat av: lollo

han lär ju kasta mig från bryggan isåfall!!! obs "bryggan" = där vid kaptenen och styrmännen. alltså de tycker inte om att man kallar dem för kapten och sånt man måste säga deras namn. såååå TRÅKIGT!!!!!

2010-06-21 @ 19:11:44
Postat av: maaria

hahahaha jag ser fram emot ditt jobb!

2010-06-21 @ 21:49:52
Postat av: lollo

det gör jag med fett mycket! förutom när man måste vara på däcket under vattenytan med vattenskotten och maskinrummet + psykopater. SKRÄCKFILM DÄR!!!!

2010-06-21 @ 23:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0