Den bästa platsen i en buss

Vem fan åker buss med ett spädbarn? Jag var i god tid på Centralstation för att kunna välja plats för en gångs skull. Så går jag på typ fyra och till min lycka visar sig alla som var före mig vara idioter för bästa platsen finns fortfarande kvar! YES! Det är alltså den vid mittendörren som är extra rymlig + har ett bord där man kan ställa sina godsaker, datorer och böcker. Jag sätter mig och börjar göra lite hemtrevligt, bla klä om sätet med min lila sjal (heheh skrev först: min lila själ) och packar upp alla mina saker. I sista sekund kommer två kvinnor med en jävla spädis! Vi blir lite sena för de kan inte packa in vagnen själv så busskaptenen fick hjälpa. När det är klart börjar vi åka och efter ca två minuter kommer de jävla demonkvinnorna och ba: "kan vi byta plats med dig? Den här sunkiga barnstolen där min Orchbaby ligger och cpar får inte plats om jag inte får ta den extra rymliga platsen?" och bara ler aka visar sina grin.. Jag ba: "men det finns mycket plats längst bak också" (modigt gjort av mig). De ba: "DET GÅR EJ!!!" Så då får jag flytta mig längst bak istället för alla andra bra platser var ju busy eftersom bussen redan börjat åka och alla gått på, och här sitter jag nu. CP-babyn skriker som faan.. SKAFFA BIL JÄVLA PLÅGOANDAR! De = mina plågoandar, jag kommer snart plocka fram automatvapen och göra sylta av denna buss. Nej men seriöst, ska man ha preferenser om vart man ska sitta får man fan vara i tid och inte försent så hela bussen måste vänta. Exempel: tror någon att jag satt på Centralen tjugo minuter innan avfärd för att jag tyckte det var trevligt? Eller var det för att säkra den bästa platsen?

Nu fattar jag ingenting, "nästa stopp är Liseberg?". Måste se vad det är frågan om. jävla joyride för alla utom mig ällä? Bara vi inte ska hämta fler barn..

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag HATAR folk som åker buss med barn! Både spädisar och lite äldre. De lite äldre ska alltid glo så jävla dant på en och vara fula.

Barn har inte på en buss att göra.

2010-06-30 @ 16:06:51
URL: http://elinastrid.blogspot.com
Postat av: Cissi

Haha barn är äckliga. Speciellt sådana som skriker typ när man är i ett varuhus och ungen gormar. Seriöst jag har lust att gå fram till ungen och slå något hårt i skallen alternativt gå fram till morsan och skrika i hennes öra och fråga hur de känns.



Undra om man någonsin ändra uppfattning och blir redo för barn?

2010-06-30 @ 23:22:19
Postat av: lollo

Ni har rätt! Barn på offentliga platser är en plåga. Är de ociviliserade ska de heller inte vistas i civilisationen. Cissi, om du någon gång agerar efter den känslan måste det fångas på bild! Känner att det är en framtida youtube-succe!



Redo för barn... asså man blir nog inte redo för ANDRAS jobbiga barn iaf. Sina egna kommer man förhoppningsvis att acceptera.

2010-07-01 @ 21:52:50
Postat av: Cissi

haha jag lovar dig lollo att känner jag att jag måste agera den känslan så ska jag filma. Dock kan de blir lite svårt att filma den själv? Du kanske vill bli min regissör/kameraman?

2010-07-05 @ 15:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0