Mobileo

Min mobil föreslår ord man ska använda när man börjar skriva på dem, och oftast har den rätt också. Det är en funktion som underlättar mycket! Men idag när jag skulle skriva skratta och börjar med skra så föreslår den att ordet jag söker är "skräckboken". Questionmark!!! Nu undrar jag om det är ett riktigt ord eller om det är jag själv som lagt in det. Men skräckboken...? Verkligen? Älskar ändå min mobil den är så snygg och bra att ha!

Bra skämt: Idag på jobby var det helt lugnt och skönt. Det fanns nya arbetskamrater och fyra av sju hette Maria. Guu va kul att ropa "Maria!!!", hehehe.

Edit: Jag har gjort det igen, glömt kaffebryggaren på en hel dag. Det är tredje gången nu. Idag stod den på från ca 06:15 till nu ca 22:45. Men det börjar aldrig brinna!!! Måste ändå skärpa till för rätt som det är går kanske bryggar-raringen sönder. Går och lägger mig nu- G'natt

Kommentarer
Postat av: maria

1. skaffa timer. minskar risken för ev brand.

2. på mitt jobb var det en som sa att hennes mormor hette maria, och hennes mamma, och tre av hennes systrar, men hon fick heta magdalena*, och det var hon glad över för hon tyckte maria va så fult. man ba "tackar tackar"



*påhittat namn.

2010-07-07 @ 23:09:38
Postat av: maria

en till sak, sen sa hon att maria verkligen var ett "barnspråk" för henne när hon var ung.

2010-07-07 @ 23:11:13
Postat av: lollo

hahahaha alltså troligt att tre av hennes systrar heter maria, bra fantasi från mamma maria. kan du inte göra en bloggy om de dementa och när de rymmer och sånt!!?

2010-07-11 @ 18:37:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0