Fågel upphittad!

I Voldemorts trappuppgång (som jag alltid genar genom) fanns en lapp uppsatt: "Fågel upphittad! Ring XXXXXXXXXX". En fälla måntro? Är det Fawkes som är i trubbel nu? Men jag undrar även hur det går till när man "hittar" en fågel. Alltså kan den inte flyga? Ser man typ en phoenix promenera omkring och beslutar sig för att fånga in den? Tänk om det är en av mina måsungar som blivit skadad och "upphittad"? De har nämligen lärt sig att flyga på låg höjd nu. De cirklar över hela Grevegården så jag måste börja förbereda mig på att ta farväl ;( Men återigen, vad ska man tänka om den "upphittade" fågeln..

Just det en annan sak på jobbet (asså man får säga till om man inte orkar läsa mer om jobbet): en liten kille kom fram till mig strax efter att vi lämnat hamnen och ba "är röktornet nära den där bron nu?". I mitt huvve: Snälla säg inte att båten¨ brinner för jag ORKAR fan inte att det ska vara en katastrof" + lite rädd. Jag bad honom utveckla för att förstå bättre vad han menade och då sa han att han menade "det där röktornet som är rött med ett S på!". MEN ÅÅÅ UNGE! Skorsten that is! Eftersom han hade skrämt mig så bestämde jag mig för att skrämmas tillbaka och sa "du har helt rätt, den är mycket nära bron, men jag tror att vi klarar oss för den här gången" helt allvarlig. Han nickade och gick därifrån. Hehehe SKRÄMD! Alltså egentligen får jag nog inte skrämma barn på jobbet... men å andra sidan, tycker inte att de får skrämma mig heller.

Kommentarer
Postat av: hilla

an eye for an eye...

2010-07-20 @ 00:19:17
URL: http://muminattack.blogg.se/
Postat av: lollo

tand för en tand

2010-07-20 @ 14:17:18
Postat av: Sara Rais

Haha. "Du har en fågel" (Du vet youtube klippet "fågelturken"). Hörde förresten igår på radion att tynnered är det farligaste ghettot i gbg. Inga gothiacupbarn ska bo där pga faran.HAHA

2010-07-20 @ 17:11:03
URL: http://sararais.blogg.se/
Postat av: lollo

DET ÄR FEL! det är ju på hisingen de små gothiabarnen blir rånade... tynnered är assafe!

2010-07-20 @ 22:06:04
Postat av: Sara Rais

Det VAR tynne. De nämnde att det var pga bränderna, t.ex. den på socialkontoret. mohaha

2010-07-21 @ 17:06:57
URL: http://sararais.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0