DUM I HUVET, 1.81

Jag är ju så jävla dum i huvudet ibland!

1. Jag har letat efter mitt bokningslås till tvättstugan i ca två veckor eller lite mer och även rivit ut allt från alla garderober och lådor. Idag på min lediga dag smög jag upp sjukt tidigt för att sno åt mig en morgontvättid och då hittar jag låset.. i bokningstavlan. Jag har tittat där cirka fem gånger och inte sett det i hysterin.

2. Nyss när jag kom hem var jag så jävla kissnödig och bara har hysteri! Låser upp dörren, öppnar, ser dörren in till toaletten och.. BANG! Smäller igen ytterdörren. Problemet är bara att hela jag inte var inne i lägenheten innan jag smällde. Klämde alltså pekfingret på vänsterhanden SÅINÅTTA! Nu blöder det, är blått och nedre delen av det är ca dubbelt så tjock som alla andra fingrar. Då har det ändå bara gått ca femton minuter. Vågar inte ens tänka på hur det ser ut imorgonbitti. Och inga plåster har jag heller. Tur att jag druckit lite vin ikväll annars hade det nog gjort jävligt ont.

Det var allt, fast en till grej som var igår hehe. Jag skulle ta en öl med några från jobbet och eftersom jag känner till min egen fattigdom kollade jag på inetbank innan jag åkte hur många öl jag skulle ha råd att köpa. Det visade sig att jag hade 1.81 kronor på konton. ASSÅ! Inte särskilt många öl va? Tur att jag kollade innan, fan va pinsamt annars. Men även, fatta turen jag haft som inte stått på Willys med en Eldoradoshampoo för tio kronor i kundvagnen och ba "köp medges ej" för att jag inte ens har tie spänn (inte ens två spänn!) på kortet. Alltså........livet. Fast förde över cash från sparkonto, man måste ha råd med öl. Ska ringa pappa och be om pengar imorgon. JAG ÄR EN PANK LOSER MED JÄVLIGT MYCKET OTUR. Obs, gillar livet ändå.

Ska se Snatch nu, G'natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0