Mina fina

Har haft fina dagar med mina fina systrar! Saker som hänt:
  • Zombiekärring ringde på och ville köpa en ciggarett för sex kroner. Hon hade nämligen "inte fått sina pengar ännu så hon kunde inte köpa något paket". Måste varit akut kris för nervösare kärring får man leta efter! Hon tittar inte ens när man går förbi i trappuppgången. Jag säger alltid hej. Hon mumlar och tittar in i väggen. Jag sålde givetvis ingen till henne. Erbjöd snus och hon ba: "..." och börjar gå tillbaka till sin egen lägenhet.
  • Vi plankade bussen mellan Borås och Göteborg. Första gången med busschaufförens tillåtelse och sedan blev man ju så osugen på att betala för tillbakavägen pga det så vi struntade helt enkelt i det. Badazzez!
  • Vi köpte Barbor för alla tillgängliga tior. Har fortfarande ingen komplett samling.

Juste (så snabbstavar jag till "just det" men vet att vissa tror att man stavar "shysst" på det viset. Men det är FEL! hade en lärare på mellanstadiet som stavade så. Han blev utbränd. Inte konstigt.) vi har även: shoppat en hel dag, varit hos Ellinor på födelsedagsfika, åkt karuseller på Liseberg, hälsat på fina djur på Borås Zoo, sett en hel säsong av Dexter samt besökt Naturhistoriska museet som btw har tagit bort lungfisken! Skandal! Men valen fanns ju kvar såklart. Den är ju också kul.

Skitsamma, nu ska jag dricka VIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN! Har redan startat festligheterna genom att äta en burk ostfyllda oliver till middag samt ett stort runt knäcke med smör. Älskar när man brer hela och inte "mesar" genom att bryta av liten bit i taget. Såååå party on!

Kommentarer
Postat av: Elin

Tack för att du gjorde min kväll två kilo bättre Lulu!

Och jag vet, hatar folk som stavar shysst "juste". Vafan?

2010-08-20 @ 21:35:30
URL: http://elinastrid.blogspot.com
Postat av: webecka

akta så inte barborna går på dig när du sover bara!

2010-08-21 @ 01:16:20
URL: http://smartkiwi.blogg.se/
Postat av: lollo

Elin: känns som det är dags att ta bort den stavningen från ordlistan. Så out of date!

Rebecky: de skulle bara våga. du och aragogs ungar är för jävliga

2010-08-21 @ 16:33:14
URL: http://aposteln.blogg.se/
Postat av: Sara Rais

det stavas "juste" men anarkin inom svenska språket har gjort att ingen fattar vad man menar när man skriver det. suck. (haha jag har alltid brytt mig om den frågan)



Blir väl aldrig några smulor när du äter knäcke.håll dig bort från sängen med det för din egen skull.

p.s varför skryter du om vad du äter? :(

2010-08-21 @ 19:13:14
URL: http://sararais.blogg.se/
Postat av: lollo

asså sara... antingen är man med eller emot. är du en "juste" eller?



ska vi tävla om vem som äter goast? äter knäcke vid bordet ej i sängy, gillar inte det längre bara om jag är cp-sugen

2010-08-22 @ 04:17:06
URL: http://aposteln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0