Piggelin

jag har hela frysen full av piggelin! hurra hurra! piggelin är min allra bästa glass. fuck överhypade ben&jerrys, piggelin är den ultimata glassen, den passar för alla tillfällen. nedan har jag listat tio av dem.

1. när man vill bli full - låt piggelinen smälta i ett glas vodka
2. när man är bakfull - en kall och läskande piggelin piggar upp
3. när man är mätt men vill ha efterrätt - piggelinen tar typ ingen plats i magen
4. när man är hungrig eller törstig - piggelinen tar ju typ ingen plats i magen. så: många piggelin är svaret!
5. när man inte vill skapa disk - piggelinen sitter på en pinne, bara att kasta tillbaka i skogen när man är klar
6. när man inte har några pengar men behöver glass - piggelinen kostar bara sex (6!) kronor, alla har sex (6!) kronor
7. när man vill belöna sig själv med något litet - en ynka piggelin kan man förtjäna för nästan vad som helst
8. när man vill belöna sig själv med något stort - piggelin finns i femtonpack och synen av att det lilla frysfacket väller över med piggeliner är oslagbar
9. när man är skeptisk till en persons omdöme - fråga vad den anser om glassen piggelin, av svaret kan du bedöma personens hela karaktär*
10. när man vill "straffa sig själv med mat"** fast bara lite - piggelin är inte det värsta straffet, men det räcker för att det ska kännas

eller hur, vem fan straffar sig själv med ben&jerrys?

*potentiella svar och tolkningshjälp
"ingen åsikt" = menlös människa
"tråkig" = tråkig och värdelös människa
"fattig glass" = dryg och ovetenskaplig människa
"disciplinerande" = paranoid människa
"ljuvlig och smakrik" = älskvärd och intressant människa
"min favorit" = underbar människa
"grön, god och gullig" - spännande friluftsmänniska
"velociraptor" = fritänkande och något kryptisk människa
"eeth wong che coh pa na-geen, nah meeto toe bunky dunko.lo choda!" = jabba the hut (inte en människa)

**att straffa sig själv med mat innebär att borsta tänderna och sedan äta något som skär sig med tandkrämssmaken, dvs det mesta. vill man straffas grovt väljer man apelsinjuice eller kaviar. vid lite mildare straff duger piggelin

Kommentarer
Postat av: Hella

hur ofta straffar du dig själv med mat? och varför gör du det?

jag tycker inte att jag någonsin har varit så dum att jag förtjänar att äta något efter tandborstning.

2010-04-13 @ 17:37:38
URL: http://muminattack.blogg.se/
Postat av: Anonym

alltså jag tror inte att jag faktiskt har straffat mig själv med mat någon gång. Men jag har gjort det bara för att veta hur straffet skulle kännas OM jag var tvungen att straffa mig. Och ibland av misstag. Då kommer straffet direkt för att man gjorde ett så fatalt misstag.

2010-04-13 @ 18:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0