"Jamen de är på vinden!"

Igår gjorde Ellinor och jag pannkakor. Det tog typ tre timmar. Man tänker ju att det är lätt och snabbt för att det knappt är några ingredienser men det tar sån tid när man bara kan göra en i taget på typ trean. Tycker egentligen inte om saker som inte kan tillagas på sexan. Eller fast jo, jag tycker ju om pannkakor. Vi hade en mysig dag.

En vän till mig tog med sig en stilig ung man hem från krogen i fredags. Hon ljög för att imponera och sa att hon var kompositör. När de kom hem till henne så kom han på att hon sagt det och ba: men har du inga instrument? varpå hon svarar: jamen de är på vinden!!
Alltså hon bor i lägenhet och har ingen vind, (hon har faktiskt inte ens tillgång till ett förråd) och varför skulle de vara där om det är hennes arbete att använda instrumenten? Haha jag får en bild av att hon sitter på vinden och gnisslar på någon gammal harpa som i det pippiavsnittet när pippi fyller år och de jagar spöken på vinden och pippi får psykos och sedan skjuter ett hål i golvet. Hoppas att den unge mannen i fråga fick samma inre syn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0