min döda smaklök

Häromdagen var vi hos "grönsakshandlarn på torget" och köpte, ja grönsaker. vi skulle laga paradrätten linsgryta och behövde således chili. men väl hos handlarn såg vi en så intressant kryddfrukt kallad habanero. "den tar vi" tyckte vi väl då och så vidare.

sen står jag i köket och lagar käket, har hackat "lagom" med habanero och är i godan ro så att säga. då kommer helena och ba
- ska du verkligen ta så där mycket!?
- alltså ja det är bara halva?
- men har du smakat på den?
- nää har du?
- nä men man kanske ska innan. mirja sa att man behövde bara slicka på den så vet man vad man har att göra med
- ok ok vi testar

ASSÅ! tog en liten nudd med tungan på den djävulsfrukten och dog kryddöden! fy fan aldrig mer. fatta om jag slängt i en halv sån i grytan? given konsekvens: förstörd gryta. eventuell konsekvens 1: ambulandsfärd till sahlgrenska. eventuell konsekvens 2: döden.

Ja men sen igår upptäckte jag en hemsk sak. en smaklök har dött! lovar det dyraste att den är helt vit och död och kommer falla bort ;( fy fan vad starkt. habanero får IG och borde försvinna som grönsak ;(

Kommentarer
Postat av: Elin

Hahahahaha, om du hade hävt i den i grytan hade jag skrattat ihjäl mig. Skrattar redan lite halvt ihjäl mig åt djävulsfrukten och din döda smaklök.

/Skadeglädje FTW

2012-03-08 @ 16:52:05
URL: http://elinastrid.blogspot.com
Postat av: lo

amen det får du, det ärj u faktiskt roligt. men min smaklök tycker annorlunda. funderar på att ta bort den med pincett (älskar pincetter) för den har ännu inte fallit bort?

2012-03-09 @ 01:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0