Den svarta sopsäcken i förrådet

Det finns en grej som för cirka en timme sedan som jag inte kan släppa. Det var vad jag upptäckte i en svart sopsäck nere i förrådet. Men för dramaturgins skull tänker jag börja med att berätta varför jag var nere i förrådet, och det är en sällsynt sorgsen historia. Jag fick då alltså nya högtalare i julklapp som jag är mycket glad över. Kanske är de t.o.m min favvoteknik men det är svårt att välja en favvo bland tekniska prylar eftersom de fungerar bäst tillsammans. Nåväl, problemet är bara att visst teknik inte kommer överens! Jag kastade alltså ner mina gamla halvtrasiga högtalare i förrådet och kopplade glatt in de nya så fort jag kunde, satte på någon go låt via datorn och kände livsglädje och upprymdhet. All is well och fred och kärlek etc etc. Så några dagar efter detta lyckade projekt ville jag höra någon trevlig sång på vinyl. Lägger på skivan och väntar på fin stund (antagligen Neil Young - Harvest haha hur många gånger har man lyssnat på den då?). Det hemska som händer då = inget ljud! Faaaan kände väl jag då och börjar mecka omrking med sladdar (euw) och sånt, men upptäcker inget fel, blir sur och skiter i projektet för det skulle ju inte ens vara ett projekt! Jaja så går det ett tag och just idag blev det lite "ångeststäd-känsla" ni vet för jag hade tvättid och passade på att vika allt i garderoben och jaaa drog ju ut och rengjorde bakom spisen senaste attacken så jag tog tag i det med obefintligt ljud mellan spelare och högtalare. Än en gång började jag trixa med sladdarna jag redan hade men inget ljud idag heller. Då tänker jag att jag ska prova med de gamla högtalarna, kanske passar det bara inte för att de nya är.. för nya? Styr alltså stegen mot förrådet, Helena är stöd samt bärhjälp, och börjar rota omkring efter teknik. I förrådet står en stor svart sopsäck som jag inte kan minnas vad den innehåller. "Men vad kan det vara i denna säck"? eller något liknande frågade jag mig själv och Helena. Jag öppnar säcken, sticker ner huvudet och..... dör i en blanding av nervöst skratt samt vansinnesgarv. Hur jävla virrig/gömma problemen-slug kan man bli? Säcken var full av....... SMUTSTVÄTT. Där har alltså "någon" laddat en svart sopsäck med smutsig tvätt (antagligen för att den konventionella säcken aka blåa IKEA-påsen redan var överfull) och bara.. gått ner och slängt in den i förrådet? Har inget minne av detta och jag undrar som satan hur länge den legat där. Gode G hjälp mig jag tror jag behöver en personlig assisten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0