Olika lagar

haha så trodde ni nu att jag skulle ha utläggning om typ författningsdomstolar? Icke då, det är en lista!

Ickejuridiska lagar jag tycker om:

* Minsta motståndets lag (och alla besläktade lagar ex principen om minst ansträngning)
* Termodynamikens första huvudsats

Ickejuridiska lagar jag inte tycker om:
* Murphys lag

Ickejuridiska lagar jag ställer mig likgiltig inför:
* Tyngdlagen


Hade önskat att jag kunde hyperlänka allt till Wiki så att man kan lära sig mer om lagar på ett snabbt och enkelt sätt! Fast alla lagar fanns inte på Wiki då får man googla själv istället.

Förresten! Har ju en ide om en "Vikypedia" som ska vara ett uppslagsverk över Västervik "Viky" Småland. Där ska man kunna läsa om platser och vad som hänt på platser, typ "i den här skogen blev några barn rädda för den sk Vita Mannen på 90-talet". Så är det som vanliga Wiki att man då kan klicka på "Vita Mannen" och få mer info om den. Även att det ska vara ett uppslagsverk över människor som har anknytning till Viky. Då ska det bla stå mer obskyr fakta än Eniroinfo. Typ som den gången kommunalrådet rökte gräs med Prins Daniel etc. Vad tror man om den idén då? Jag tror succé.

Kommentarer
Postat av: sara

vem gillar murphys lag? synd att den alltid slår in bara.

2011-10-08 @ 10:29:46
Postat av: lo

värdelös! finns det inte en motsats lag till den då?

2011-10-12 @ 12:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0