sömnen + flugan del2

ALltså sömnproblemen!!!!!!! Ett jävla styr med det. Igår kunde jag inte ens sova trots att jag vinat på bibblan och ölat på andra lång (typ favvogrejer att göra). TRösten = att även Camilla har sömnproblem. Dock att det är egentligen inte tröst utan bara dubbel olycka? Fast ikväll ska vi testa att sova med hjälp av skräck. Vi ska gå skräckvandring på körkogårn! KOllade upp vilken man vill till och kom fram till att Östra är bäst för då kan man hälsa på Boye och att den är stor. MEn jävligt långt bort för alla parter. Vem fan bor där liksom? Plus att det hände ett jätteläskigt överfall där för några veckor sedan typ klockan sjutton på eftermiddagen. Alltså vi får diskutera detta noga. Annars funkar även Stampen men där finns inga kändisar. Dock mitt i "city" så det känns mer safe? Laddar ändå med pepparspray, krucifix och häxramser för man vet aldrig vad man träffar på där ute i stadsdjungeln. Ja men ja, ändå att jag längtar lite efter sömnproblemen just idag, eller alltså jag tror att jag har en plan idag om skräcken inte räcker. Har laddat ner massa radiodokumentärer. Ååå då kommer det komma fakta av någon med lugn röst och så ska jag ligga i mörkret och lyssna och det är svalt i rummet med lite öppet fönster och så kanske man somnar? :) Hälsningar höga förväntningar

Just det jag har även beslutat att göra mig av med flugan, den har freakat ur. Tre gånger idag har den liksom  kaxat opp sig i mitt ansikte och bara surrat omkring? Också att den tar värsta satsen så det blir "hård" krock. Alltså hård som i det hårdaste flugan kan göra. Vill vara the bigger person här men den ska fan inte attackera! Dock att jag inte har bestämt mig om jag ska döda eller släppa ut? Tänker i alla fall inte "äta upp den" som Ellinor och Helena föreslog. HAha alltså den föddes i bajs?
Dock att släppa ut = indirekt döda? Fast det kan ju inte jag veta för ingen har berättat för mig ännu!

Kommentarer
Postat av: sara rais

Jejje berättade att flugor blir max två-tre veckor gamla. Puss

2011-11-23 @ 19:31:12
Postat av: lo

jaha! så de övervintrar alltså inte? det betyder ju att jag kan ha den här tills naturlig död. men då får den fan skärpa cig

2011-11-23 @ 20:39:50
Postat av: webecka

Kollade vad wikipedia hade att berätta:

"De vuxna flugorna lever en halv till en månad och växer inte alls under denna tid."

det stod också att "Hannarna hävdar revir mot inkräktande hannar..."

den kanske tror att du är kille? eftersom den attackerar?

2011-11-25 @ 14:52:55
Postat av: lo

men åhh då kan jag i värsta fall få vänta två veckor till på att den ska dö? haha ofta de har revir!trodde flugor bara flög omkring och letade efter bajs. känner mig skapligt ful om den tror att jag är en killfluga. dags att duscha kanske...........

2011-11-25 @ 15:13:23
Postat av: webecka

Wikipedia sa att hannarna försvarar sitt revir mot andra hannar. Den kanske tror att din lägy är dens revir och att du är en hanne?

2011-11-25 @ 17:44:29
Postat av: webecka

ameh, så vart det två comments! filåt. men asso din bloggy gömde min kommentar så jag bara "vafaan?"

;(

2011-11-25 @ 17:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0