I hate myself and I want to die

Jag har kuggat min första tenta och hatar livet. Det värsta är att det var liksom på grnsen till att klara den, saknades typ en grav accent på ett e för att nå poänggränsen, eller ett jävla tak på ett i någonstans ... jag inte tänker lämna lägenheten idag, ska bara plugga så att jag aldrig mer känner mig lågpresterande.

Dock att jag älskar detta citat som alltid livar upp mig:
"asså man festar rhett mycket nu, men men. huvudsaken är att man inte dör?"

Till alla som har lite så "helylleattityd" (aldrig fattat helylle, tror det är en dräkt som sticks? Typ en pyamas som är obehaglig och luktar får?) - det går faktiskt att supa utan att ha kul.

Just det, viktiga nyheter, jag är numera vegan! Det är lite svårt att vara seriös med maten men älskar ju potatis (I'm a level four vegan, I don't eat anything that casts a shadow). Ska bara vara detta tillfälligt alltså, kommer övergå till att bli "freegan" dvs mestadels vegan men inte helt ren såklart, när jag väl blivit freegan kommer jag parexemple äta upp alla icke-veganer.

Kommentarer
Postat av: Sara Rais

Fan vad tråkigt med tentan :( Lider med dig.



Var du full när du skrev detta inlägg?

2011-03-25 @ 13:28:55
Postat av: Elin Astrid

Ta det lugnt, alla kuggar minst en tenta. ALLA. Jag har kuggat hundra (eh) sen jag började plugga. Och se på mig nu! En kurs från examen.



Kul med veganism! Dock att jag aldrig skulle palla. Choklad liksom?

Men att vara veggie funkar super! Tre månader nu (fast jag äter ju firrar).

2011-03-25 @ 13:39:19
URL: http://elinastrid.blogspot.com
Postat av: hilena

^ = cirkumflex. coolt ord ju.



sorry about the tenta :(

och som vi redan diskuterat, du har inte tillräckligt bra blodvärden för att va vegan (eller ekonomin). du har ju redan anemi vafan! men atteee... kommer du inte sakna.. typ mjölk? vet att det är dyrt, men substitut e väl fan ännu dyrare?

2011-03-25 @ 14:12:12
Postat av: webecka

Tråkigt med tentan, samma sak har hänt mig två gånger i matten nu, typ 2 poäng från G. Men lär av detta (nån som sa i TV nångång nyligen här i Sverige):

"Är man orolig för något... Då kan man lika gärna dö"



brukar alltid säga så till mig själv när jag känner att det går dåligt i skolan eller när jag vet att jag failat ett prov.



att tänka bort the failure och var bättre nästa gång

2011-03-25 @ 18:19:19
Postat av: Isabella

Kom igen. Vad är väl en tenta på slottet?



Ps: Du kanske får VG på omtentan?!

2011-03-25 @ 22:01:30
Postat av: lollo

men TACK kära vänner! ångesten har lagt sig nu peppar jag för omtentan (som jag självklart kommer sätta VG på!). Att bli uppmuntrad till att inte ta det så hårt + att halva klassen hade kuggat fick mig att må bättre igen.



update om veganismen: det går sådär

2011-03-29 @ 14:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0