Grammatikfestivalet

Att det är grammatikfestival på GU i maj? Livat! Dock inte riktigt min kopp te. Sedan vi började med kombattträning i perfekt participens böjning, modala hjälpverb och gerondif etc i franskan så tycker jag inte längre att nysvenska klassiker som "ett hund begravet", "det fågelt" eller ens "hon gickde" är det minsta festligt. Alltså.. nej. Bara svårt. Varför slog aldrig esperanto igenom?

Något som inte uppskattas inom grammatik: att tänka utanför lådan



Annan sak som händer i maj: jag ska på seminarie med The Knife. Min kopp te, indeed.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker det är beklagligt att du anser att esperanto aldrig slog igenom. Vad grundar du det på?

Om jag går ut på internet kan jag se det som Zamenhof inte i sin vildaste fantasi kunde drömma om.

Och så finns det de som påstår att esperanto aldrig slog igenom.

kolla in esperanto på nätet

2011-04-20 @ 12:12:29
Postat av: inga johanson

Jag tycker det är beklagligt att du anser att esperanto aldrig slog igenom. Vad grundar du det på?

Om jag går ut på internet kan jag se det som Zamenhof inte i sin vildaste fantasi kunde drömma om.

Och så finns det de som påstår att esperanto aldrig slog igenom.

kolla in esperanto på nätet

2011-04-20 @ 12:13:16
Postat av: inga johanson

Jag försökte skicka ett antal länkar i kommentarsfältet men det verkar som din blogg inte tar emot dem, därför denna dubbelskrivning

2011-04-20 @ 12:15:01
Postat av: inga johanson

Vi försöker men en länk och om det lyckas kan du själv plocka ut godbitarna



http://chenero.home2.webname.dk/



2011-04-20 @ 12:16:58
Postat av: ida

ido är ju ett bättre språk

2011-04-27 @ 14:06:38
URL: http://caprisonne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0