Ångesten

Jag har bara ångest i min kropp och vet inte hur jag ska göra på söndag. Är livrädd för borgarna! Dessutom är jag fett irriterad på blockpolitken!

Men asså som vi vet
"Den som på valdagen taktik­röstar för en rödgrön seger – men som egentligen vill se Fi i riksdagen – fullföljer en klassisk tradition att  sätta feminismen i andra rummet. Det är en taktik med lång historia, men så har jämställdhetsframstegen också låtit vänta på sig." /Schyman

Tänk om Fi skulle bli vågmästare? ..omg i jizz. Skulle säkert vara så om inte alla nu går och röstar rödgrönt i desperation och de som nämner att eventuellt rösta rosa blir skuldbelagda av alla skrämda.

Eh men som sagt, jag har ännu inte bestämt mig.

..och om mitt beslut blir att rösta på ett parti som ännu inte finns representerat i riksdagen istället för på opinionen, när jag  stödjer ett regeringsbyte, gör INTE min röst till en passiv röst på Alliansen. Det gör mig till en groovy människa som är sann mot sig själv. Bara så att ni vet

Kommentarer
Postat av: Sara Rais

Jag resonerar som du.

Inte fan hjälper jag alliansen om jag röstar FI.

Jag röstar ju för fan inte på alliansen!

2010-09-16 @ 20:08:16
URL: http://sararais.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag föll för trycket och vågade inte rösta rosa. Det blev V men det känns ändå okej. Men fan vad härligt det hade varit med ett femi-parti i riksdagen!

2010-09-16 @ 20:34:34
URL: http://elinastrid.blogspot.com
Postat av: camilla

jag har inte riktigt bestämt mig ännu,men funderar på att dricka sprit imorgon,är du på då???????????????

hade också tankar om en "lugn hemmakväll"..men tänker att eftersom jag kommer vara fastspänd i skolbänken hela nästa vecka så kan jag behöva ladda lite. Hur ser dina planer ut?

2010-09-17 @ 12:39:27
URL: http://badluckfistfuck.blogspot.com
Postat av: camilla

jag har inte bestämt mig riktigt än men sprit känns lite lockande faktiskt...vad gör du imorgon????Jag jobbar till åtta men kvällen är ju inte slut redan då. Funderade lite på "lugn hemmakväll" å ena sidan...å andra sidan kommer jag vara fastkedjad i skolbänken i princip hela nästa vecka så kanske kan jag behöva energi i form utav alkohol. Fast måste iofs plugga på söndag+ rösta(fast då skulle det kanske kännas festligt mest med en stänkare innan!!)



angående kollektivet är jag på som fan!!!

2010-09-17 @ 12:53:30
URL: http://badluckfistfuck.blogspot.com
Postat av: camilla

oj skrev jag typ 2 olika inlägg nu?eller fick du inget alls?hade för mig att de ploppade upp med en gång.

2010-09-17 @ 12:57:42
URL: http://badluckfistfuck.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0