Om tvätt igen

Jag tycker ju att det är festligt med dråpliga och virriga situationer. En stor källa till sådant är just TVÄTT. På den tiden innan jag tappade bort tvättstugenyckeln (observera att jag nu ätnligen skaffat en ny efter nästan ett halvår) så tvättade jag kanske varannan vecka eller nåt, nu vet jag inte riktigt vilken tvättrytm jag ska ha får se. En dag när jag kom ner i tvättstugan låg det en ovanligt stor hög med kläder på ett av borden. Det brukar ju liksom alltid ligga något kvarglömt plagg alternativt något plagg lämnat med flit. Jag ba, "jävlar vad någon nyttjar detta utrymme!" etc. När jag så tittar närmare på högen ser jag att samtliga plagg är MINA. Alltså, jag hade glömt en hel tvätt i torktumlare (troligast) förrförra veckan och sedan inte märkt att det saknades kläder? Blev hur som helst mycket glad och tacksam över att någon haft hjärta att vika allt i en fin hög isället för att låt säga "kastat skiten i en tunna" av irritation. Fast jag tror att det var i samband med detta mina gråa jeans, som jag högaktade, försvann. Men tjänst i utbyte mot jeans kan väl vara rimligt ändå. Önskar bara att jag kunde fått vara med och välja vilka jeans som skulle betalas med men det låg väl i sakens natur att detta var ett one person decision. Hmm jaahopp.



Nä detta vill ingen veta men jag tror jag kryddar för mycket i maten för min hud luktar typ.. burgare? Obs har mest ätit macker vilket gör det hela ännu mer obegripligt.

Kommentarer
Postat av: Ing-Marie Rais

Det är komplicerat med tvätt har alltid varit för mig ett trauma sen Sara bodde hemma och alltid skällde på mig för att jag tumlade hennes kläder

2012-03-17 @ 15:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0