Gammal jävla subkultur

Camilla och jag pratade häromdagen ifall man, när man är gumma, kommer tycka att gubbar är snygga? Eller om man kommer bli världens perv och bara gilla lammkött. Jag tror att man kommer börja gilla gubbar, för liksom när man var typ sju så tyckte man ju att andra sjuåringar var snygga... alltså kommer man när man är hundratre tycka att andra hundratreåringar är snygga.

Dock har snyggdiskussionen har lett till att jag även börjat fundera över fenomenet gummor och gubbar som gillar äckligt godis. Typ "fan va gott med ett ruttet körsbär i spritsås". Det känns lite som att det bara är en image gamla har, att gilla äckliga och tråkiga saker. Det är liksom deras subkultur. Men om det inte stämmer, tänk ifall man helt plötsligt vaknar och tycker att det är okej att baka in russin i lussekatterna? Eller den dagen man vill färga håret lila och klä sig i något "raffigt"?

Jag kommer att bli; undernärd grogghagga med jeans och tshirt forever!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vi ska finna oss varsin feskegubbe såklart!!

2010-12-13 @ 21:31:25
URL: http://badluckfistfuck.blogspot.com
Postat av: lollo

vårt oundvikliga öde.. eller "en liten pöjk!"

2010-12-14 @ 15:00:09
Postat av: helena

hej du lille pöjk

2010-12-15 @ 10:59:50
URL: http://muminattack.blogg.se/
Postat av: gubbe

haha. som gubbe kan jag svara att ja, man gillar nog mest bara jämnåriga

Baka in russin haha. jag tror att då för hundra år sen när jag var liten så gillade jag det och därför även nu. Jag tror inte du behöver befara att börja gilla spritkörsbär eller bullrussin. Fast en delsaker ändras väl åt ena eller andra hållet.

Jag gillade inte mat som liten och inte som gubbe heller

2010-12-28 @ 00:47:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0