Valet 2010

Jag är så ledsen och rädd för att vi fått ett direkt främlings och kvinnofientligt parti i riksdagen. Gränserna flyttas liksom fram när prio ett blir att jobba mot det direkta hat som SD representerar att allt gömt hat som finns hos de konventionella blir mindre viktigt. Jag tror att Ohly gör en korrekt analys när han säger att fyra år av borgerligt styre och medföljande respektlöshet för människors lika värde och rättigheter har banat väg för en högerextremt parti. Antirasism och allas lika värde finns naturligt i vänsterns värdegrund. Borgarna har däremot aldrig varit svåra på att skapa hierarkier och motivera bestående orättvisor med argument skapade av och för de som befinner sig högst upp i denna hierarki.

Alltså sa jag ledsen och rädd? Jag är snarare förbannad och blodtörstig.

Kommentarer
Postat av: Sara Rais

haha nu ska blodet flyta, aaaahaaaaa



Äe är inte på skojhumör. Känner mig faktiskt deprimerad, på riktigt. ingen ork, ingen framtidstro.

2010-09-21 @ 18:21:49
URL: http://sararais.blogg.se/
Postat av: lollo

jag pendlar lite där, apatisk ena stunden och i nästa stund mängder av arg energi. det är skitjobbigt för jag kan inte bestämma mig för om jag ska hata eller förlåta/förstå!!!



2010-09-21 @ 18:42:30
URL: http://aposteln.blogg.se/
Postat av: camilla

nu är det DJÄVLIGT hårda tag som gäller.

2010-09-21 @ 21:51:32
URL: http://badluckfistfuck.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0