Ta avstånd från missbruk av blod

Jehovas vittnen kom till mig idag igen! Det är.. fjärde gången tror jag. Det är nya människor varje gång och de vill alltid stå där i trapphuset och läsa högt ur bibeln. Så även denna gång. Men en sak var ny idag, de gav mig en fucking bok! "Vad lär bibeln?" heter den. Den handlar om sektsaker. Alltså första gångerna tyckte jag att det var intressant, men nu börjar jag känna ett potentiellt obehag. De ba "vill du att jorden ska vara fri från krig, miljöförstöring och förtryck?". Man ba "NÄ?", ofta. Så man svarar ju ja såklart och då säger de att man vill samma som gud och att de ska komma hit och tolka bibeln åt mig! Dock att jag älskar högläsning, det är det bästa jag vet.

men, DE JOBBAR PÅ MIG!

Nästa gång öppnar jag dörren naken endast iförd ett hinduistiskt radband och med en cigg i käften. Gillar särskilt vittenas krav att ta avstånd från "engagemang i den här världens krig och politiska konflikter". Man ba, titta på när världen rasar samman då eller? Fast bästa uppmaningen är ändå "ta avstånd från.. mord".

Kommentarer
Postat av: Anonym

sitter och skummar igenom den bok du beskriver här. googlade på "missbruk av blod" för att kolla vad fasen dom egentligen menar, så hittade jag hit. Dom kom förbi mig idag, och började predika. Jag kunde inte låta bli att diskutera emot. Hmm, har en känsla av att dom kommer tillbaka. tills dess ska jag klura på några väl valda motargument. ha det bra . hehe

2011-05-25 @ 14:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0