Gubbragg

Att titta på väder.............

Amen ofta jag glömde berätta om mitt gubbragg som jag inte fick när jag satt och studerade "min morfars musiklexikon där jag stötte på ordet funky" på Centralbiblioteket förut! Han hette Paul och var en tysk kock som kom till Sverige som sjöman efter WW2. Nu är han åtti år och har femhundra högskolepoäng. Han studerar för tillfället nationalekonomi på Handels. Att en gubbe är en student? Alltså det är givet ligg för min del om någon har mer än trehundra poäng. Men Paul luktade fan värre än biblioteket själv. Förresten ville han inte ha mig så, han ville bara störa mina studier med lite småprat aka story of hos life. Pluggtid idag: sex timmar. Utan Paul hade jag säkert kommit upp i åtta! Obs att jag ska ha tolv pluggtimmar om dagen för att vara "i fas" och ha fri helg. Gud det eviga tjatet om att vara "i fas" med kurslitteraturen... hade glömt under sommaren. När man jobbar är det bara gnäll eller skryt om hur mycket man har sovit de senaste dygnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0