Teknikstraffet

Jag håller på att installera en "grej" till datorn. Hör denna instruktion: "sätt IDE-disken till MASTER".  Men jag fattar inte! Ingen har berättat vilken som är MASTER och vilken som är IDE och det finns inga bilder! Eh alltså jag löser det nog, behöver inte direkt bilder för att meka med datorn säger bara att det skulle underlätta, oavsett om man är noob eller pro. Eller? Känner att teknik är exkluderande. Det är SÅNT HÄR man ska lära sig på Hemkunskapen i skolan, sånt här plus hur man hanterar myndigheter plus konsumenträtt/konsumentansvar.

Sen, vad är grejen med att alla robotor vill att någonting alltid ska vara master? En master-servant relation som är svår att definera är den mellan mig och min dator. Det logiska är väl att jag är master, jag ÄGER den ju faktiskt. Men jag kan inte låta bli att känna att det ibland är den som whipar mig så att säga. Jag har döpt lilla datamaskinen till FORD-PREFECT. Det är jättefint när min mobil (som heter Elderwand så fatta hur mäktigt det är att ens  hålla i den och ännu bättre ringa med den) hittar den via Bluetooth då ba "har gittat FORD-PREFECT!" Åååå!!!

En av mina grannar har döpt sitt trådlösa internet till ZyXEL hahaha låter som en Pokemon. En annan har döpt sitt till GIGABYTE.. no comment.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0