Inköpslistor

Inköpslistor har aldrig funkat för mig. Även om jag har den i handen och ska göra matbutiksrundan sådär systematisk så går det inte. Om jag står vid frukten och så har jag kanske skrivit "go frukt tillexempel druvor" på lappen, så ser jag druvorna med tar dem inte. Jag blir mer såhär "haha vad fult varför skrev jag det här, vill inte ha!" och väljer äpple istället. Jaaaa poängen är att man kan inte hålla på och veta sånt innan jag är väl ingen häxa? Därför skriver jag ofta "tillexempel" på inköpslistor, det är mer ett förslag än en order och då lämnar man lite utrymme för nya tolknigar.

Förutspå saker kan man göra påskveckan.

Kommentarer
Postat av: hilena

alltså jag skrev "bajskorvar" på sandras och staffans inköpslista igår. när de var i affären förstod de att det var mitt mischief :(

2010-10-28 @ 16:54:41
Postat av: Anonym

;(( oh no

men om du vill göra inköpslistshämnden på riktigt får du vara mindre obvious. gott försök dock!!!

2010-10-28 @ 17:02:21
Postat av: Elin

När jag storhandlar skriver jag alltid listor! Men inte nog med det, jag skriver upp sakerna i den ordningen de kommer i affären och allt i samma "familj" tillsammans. Sen har jag med en penna och kryssar det jag plockar på mig. Smartis va?!

2010-10-28 @ 18:46:43
URL: http://elinastrid.blogspot.com
Postat av: Maria

Haha elin, det där var fan proffsigt!

2010-10-28 @ 20:09:59
Postat av: Elin

I'm the proffs!

2010-10-28 @ 21:53:48
URL: http://elinastrid.blogspot.com
Postat av: lollo

ååå herregud elin om du ville skulle du ha en lysande framtid som personal shopper! men kan du hålla dig till listan då? för jag tycker alltid att den ser tråkig och fel ut när jag väl är i affären.

2010-10-29 @ 12:29:34
Postat av: Elin

Ja då, jag kan hålla mig till The list! Inga probs. Jag kan absolut ta anställning som din shopper Lulu!

2010-10-29 @ 21:26:30
URL: http://elinastrid.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0