BÄNGEN!

Idag har jag fått lära mig vad bängen heter på franska det heter le flic. För Ellinors skull har jag tagit reda på det. Så att hon även i Paris kan skrika BÄNGEN och kuta iväg över Järntorget (eller Place de la Concorde), vet att hon gärna gör det nämligen.

Älskar att min franska proffesseur är från Paris och divar om det. "Alltså så här säger man inte, kanske i Marseille, men ni vill ju inte verka som lantisar. Då ska ni säga såhär istället blablabla" och tycker att boken är bonnig och för formell.

+ skitkul när hon inte kan ord på svenska. Hon ba "jaha heter det så, amen det kan inte jag, men jaja om ni vill".

Har en enkel fråga om Paris; var alla torg avrättningsplatser med les louisettes under revolutionen?

Kommentarer
Postat av: ellinor

heheh! skitbra!

2010-10-06 @ 10:06:54
URL: http://fuckartletsdance.blogg.se/
Postat av: lollo

nu vet du!

2010-10-06 @ 12:13:26
URL: http://aposteln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0