Gettopretto

När jag läser Hjalmar Söderbergs Den allvarsamma leken får jag en bild i mitt huvud av att jag sitter på en inglasad veranda och dricker te en tidig vårdag. Eventuellt har jag läppstift på mig men annars helt klädd i vitt. Gillar värkligen böcker som vecker tankar!

Dock, viktigare matters; ikväll skall jag, Louise af Tynnered, möta upp Camilla von Backa i hennes residens. Tanken är att avnjuta någon skummig öl med lägsta möjliga literpris och givetvis att samtala om livet, döden och evighetens längd. Pöbeln ej välkommen.

Spenderar med andra ord dagen i treenighetens tecken:
Books, beers and boulevards

Dock att jag nog aldrig på riktigt varit på en Boulevard. Vet dock hur man säger Boulevard Saint Michel utan att avslöja sin egen bonnighet: Boul Mich. Såatteeee om någon har en bättre grej på B för min treeninghet så kan man ju säga till. Dock gillar jag tanken på att sitta på en boulevard och dricka öl och läsa. *gettopretto overkill*

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag saknar dig och Ellinor så jag spricker.

2010-11-22 @ 10:25:27
URL: http://elinastrid.blogspot.com
Postat av: lollo

Kära vän! Vi saknar dig också!!! Vi ses la till jul? Dock tycker jag det vore roligt och vilt om du kom och besökte oss i Göteborg också! HOPPAS SNART!!

2010-11-23 @ 23:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0