Vikten av att kunna uttrycka sig korrekt

Jag vet att Felixo har dött för lite sen, alltså det här är inget inlägg med något skämt eller så. However, när pappa ringde och pratade om det så sa han så här: "Ja stackarn, bakkroppen föll bort". Jag ba: " ...? vafan? fan vad vidrigt!". Pappa: "Öhh, ja han var ju så sjuk, blev förlamad på bakkroppen."
OKEEEJ!!! MEN SÄG DET DÅ! Säg inte att halva kroppen lossnade, fan vad vidrigt det blev i mitt huvud. Tänkte att någon, kanske lilla Viktor (fast antagligen Måritz Filch the caretaker han är den som mest bryr sig om kanini på morgonen), hade gått ut på baksidan en morgon och så låg Felix där och väntade på att få skutta så när Viktor/pappa kom närmare såg han att det bara var framkroppen som väntade på att få gå ut, bakkroppen låg längre in i buren. Den hade fallit bort. Felix släpade sig fram på frambenen och var mycket ledsen/förtvivlad.

Tycker man ska formulera sig ordenligt. Jaa... synd om lilla Felix ändå, tycker att han hade förtjänat att få en sommar till. Det är alltså INTE meingen att man ska skratta i detta inlägg, något sorgligt har hänt. Sara.......

Just det, skulle vilja ha en helsvart kanin som är samma modell som Snutte var. Min nya kanin ska heta Sirius och vara den bästa i världen. Måste bestämma lite mer med boende och sånt men tror att jag ska få min vilja igenom inom kort.

Kommentarer
Postat av: Helena

ALLTSÅ JAG VET! Han är så jävla dum i huvet, vill typ att man ska lida och bli rädd? Han sa så till mig med "bakkroppen föll av". Jag bara stod och gapade. Jävla nolla. Varför hittar han alltid på massa ord och uttryck? idiot. Så är han jämt när han ska berätta nåt tråkigt.



En annan situation var ju det här med Leo. "Fick nyss ett samtal från Frankrike, det har hänt nåt tråkigt.." väntar och är skiträdd!! "staffan är okej." MEN SÄG DET DIREKT DÅ FÖR HELVETE, man blir ju rädd! inte för att det var bra nyheter för det, men still. Han vill typ att man ska va i största möjliga chocktillstånd. CP!

2010-05-16 @ 23:46:19
URL: http://muminattack.blogg.se/
Postat av: lollo

jag fattar inte varför han vill att man ska bli maximalt rädd, han kanske är psykopat eller nåt. fast mest tror jag att han älskar att ha något viktigt att säga (så att man måste lyssna på honom) och drar ut på det därför

2010-05-17 @ 09:23:11
Postat av: Sara Rais

HAHA hur ska jag kunna låta bli att skratta när du lägger fram döden på detta viset?

HAHAHA

2010-05-17 @ 13:33:05
URL: http://sararais.blogg.se/
Postat av: Sara Rais

Måritz kanske ville att även ni skulle skratta åt det tragiska i situationen?

2010-05-17 @ 13:34:06
URL: http://sararais.blogg.se/
Postat av: Sara Rais

alltså med rabbiten

2010-05-17 @ 13:34:18
URL: http://sararais.blogg.se/
Postat av: Helena

men vi skratta inte ;[ det lät ju bara sjukt och orimligt!!



och ja, lollo, antagligen vill han ha uppmärksamheten så länge som det bara går. vill lägga fram det effektfullt, vara en "bra berättare".

2010-05-17 @ 16:58:56
URL: http://muminattack.blogg.se/
Postat av: Sara Rais

Lollo skrev det här bara för att hon visste att jag skulle skratta högt för mig själv ungefär som när jag läser en bert-bok. Jag kan inte låta bli att tycka att smådjursöden är några av de bästa skämten.

R.I.P Felix.

2010-05-17 @ 20:03:37
URL: http://sararais.blogg.se/
Postat av: lollo

men sara du åt ju upp din egen kanin!!!! hahahah fast det är ju faktiskt ganska kul



alltså jag kanske ska göra en "djurblogg" det verkar ju vara uppskattat med tanke på mängden kommentarer det generar. detta inlägg kommer två och det om skorpionen är rekord!

2010-05-17 @ 21:58:20
Postat av: Sara Rais

Det är roligt nu men var faktiskt ganska traumatiskt när jag insåg vad jag hade gjort. Yeah yeah mormor tyckte att det var skitroligt åtminstone. Något gott kom ur kaninen förutom köttet.( Det var väldigt mört och ljust om jag minns rätt, vilket jag förmodligen gör när det handlar om mat.)

2010-05-18 @ 16:52:56
URL: http://sararais.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0