Skolan och livet

Min kväll har jag spenderat på 164:an med att titta på Monty Python and the Holy Grail. Nu är jag dock tillbaka på 146:an och måste börja med de rapporter jag ignorerat sedan i fredags. Alltså det är dags för skolan att ta slut nu. Har varken entusiasm eller ens vilja att genomföra alla hundra uppgifter som är kvar.

En anledning till varför jag tvekar kring att fortsätta mina globala studier är när jag skriver något sånt här i en tenta:

Sociala strukturer existerar när de reproduceras, bekräftas av aktören och på samma sätt  bekräftar strukturen aktören (Haugaard, 2002:146). Alltså är det referensramar som befästs  och bekräftas genom att användas, samtidigt som användaren bekräftas av samma handling. Strukturering är det mönster av sociala relationer som reproducerar ett normgivet beteende och är därför självrefererande (Haugaard, 2002:153).

och efteråt ba: det här ska jag applicera på livet

går runt i ett teoretiskt vakuum.......................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0