Kaffekonsumtion

I julklapp fick jag tio paket kaffe av mina småsyskon Viktor och Maria. Det var en sjukt bra gåva! Har inte behövt köpa kaffe på, ja evigheter! Idag har tyvärr lagret tagit slut, öppnade i morse mitt sista paket så framöver måste jag nog börja köpa den gåvan själv (man ska ge sig själv en present varje dag). Men, det har räckt i fem månader! Det är riktigt bra gjort. Det innebär att jag använder två paket kaffe = ett kilo imånaden. Det är väl en helt okej konsumtionstakt? Har ingen aning om vad som är normalt. Känner ett stort behov av att vara normal.

Edit! googlade hur många koppar ett kilo är och fick fram detta från en hemsida om kaffe:
"Hur många koppar blir det av 1/2 kg kaffe? /Bernth
Svar: Det blir 67 koppar med normaldosering (60 gram per liter vatten vilket motsvarar 7½ gram per kopp om 125 ml)."

Alltså det kan ju inte stämma? Dricker jag 134 koppar kaffe i månaden? Plötsligt känner jag mig inte så normal längre. Iofs dricker jag ju stora koppar kaffe. I svaret ovan kanske de menar såna små koppar med blommor och ett litet öra där fingret kan fastna osv? För det är ju liksom inte en riktig kopp, det är ju mer en halv kopp. Hoppas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0