Jag är upphovsman till organisk livsform (ej gravid)

Jag bedriver ju en småskalig ekologisk livsmedelsproduktion här i fönstret på lägenheten. Very chic, jag vet. Idag har äntligen min lilla chilipeppar visat lite grönska! Trodde nästan den inte ville, häromdagen trodde jag att den tagit mod till sig men det var två små svampar som inkräktade. Men äntligen! My lovely! The basilisk och två sorters tomater har tittat upp för länge sedan och jag bara ser hur de artar sig för var dag. Mina små barn. Alltså man blir så nöjd med sig  själv när växter funkar. Speciellt om de bara var vanlig frö från någon mat från början. Man bara: jag har skapat liv!

Hälsning från 103-åring med gudskomplex

Jag vet att vissa skapar människoliv genom att begå otukt alternativt genom att recycle (jmf Mary Shelley, 1818: Frankenstein) men jag anser ändå att de samhällsnyttiga och trendkänsliga egenskaper som mina växter besitter överträffar alla mänskliga livsformer. Människan är ju när allt kommer omkring inte ens i närheten av att vara ekologisk. (Människobarn är faktiskt oftast fulla av gifter redan i mammas mage, EUW! "mammas mage").

Kommentarer
Postat av: Sara Rais

Kul med chilin, trodde faktiskt på den.

Hur stor är basilisken? luktar den än?



(Hur kärring är inte jag som bryr mig om DINA plantor?)

2010-05-06 @ 19:57:14
URL: http://sararais.blogg.se/
Postat av: lollo

du är verkligen den som är mest 103år! kan skicka foton om du vill ha att hänga på kylskåpet!



Basilisken är inte så värst stor ännu, ingen av dem har utvecklat mer än två blad. Luktar fortfarande bara jord, testade precis för att kunna svara sanningsenligt

2010-05-06 @ 21:00:39
Postat av: Sara Rais

Äsch jag levelar snabbt i alla games.

Jag saknar dig och basilisken :(

2010-05-07 @ 16:39:40
URL: http://sararais.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0