Att "lipa"

När jag var ute på gården förut stod det två fula lintottar i nioårsåldern på en balkong, typiska retstickor. Så gjorde de fuck-off med  tekniken då man "vevar upp" fingret som en domkraft. Av ren reflex räcker jag ut tungan och "lipar" åt dem. Är jag också nio år och töntig eller? Kunde jag inte kommit på något bättre? Typsikt Barna* i bullerbyn att "lipa" när de retas. Och retstickor i Pippi. Typiskt Astrid Lindgren-barn överlag att "lipa". Ångrar att jag inte gjorde skrämselminen. Träffade en av pojkspolingarna lite senare då var han fan snabb att cykla iväg. Älskar att hota barn.

*Gillar barna istället för barnen

Kommentarer
Postat av: Sara Rais

Jag förstår inte hur de vågar retas med någon som har det fysiska övertaget överhuvudtaget.

Som att sno blåbär från en björn...

hahaha

2010-05-30 @ 22:31:41
URL: http://sararais.blogg.se/
Postat av: lollo

fattar inte jag heller! idag har någon busringt på min dörr också. fattar de inte att jag är björnen!!!!!

2010-06-01 @ 02:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0