Mitt bittra liv med tentan

Hehe den här tentan kommer gå ner som världshistoriens sämsta och minst engagerade skrift någonsin. Den är skriven med hat, inte med kärlek. Jag straffar mig själv när jag inte skriver på den. Tar omotiverat långa pauser som jag ibland inte kommer tillbaka från. Men jag får under inga omständigheter gå ut och ha det fint utan jag måste liksom sitta här inne och vara bitter istället = straffet för att jag inte skriver. Egentligen gör det väl ingen skillnad för själva produktionen om jag sitter ute på gräsmattan och läser en bok eller om jag sitter här inne och spelar tetris men det går inte för sig. Så på måndag är denna tortyr över. Om jag är duktig idag och blir klar med ett utkast så ska jag på party imorgon. Om inte, då får jag sitta här och plågas. Alltså det suger att vara auktoritär mot sig själv! Mitt överjag bedriver vilt krig mot detet. Själva jaget kompromissar genom att straffa när jag inte gör det jag borde. Tänk om jag hade matte att plugga istället, det kräver inte samma fokus som att göra någon jävla humanekologisk analys av världens energibehov. Med matte bara gör man. Så blir det rätt eller fel. Man vet liksom alltid i förväg om man klarat ett prov, det går inte att missuppfatta eller göra för snäva avgränsningar i matte! Varför kunde jag inte insett det för länge sen, då skulle mitt liv vara lugnt om min hjärna bara krävde fakta och att memorera saker. Hatar att producera saker själv! Det närmsta jag kommer matte idag är diskonteringsränta, men jag fattar liksom inte vad f´´ betyder? Derivera två gånger eller? Trodde inte jag att man fick. Blir det förändringshastighet plus acceleration in that moment eller? Matte E-Helena? Är du där eller? Någon som tycker att jag överanvänder "eller" eller?


Kommentarer
Postat av: Helena

Jag har fucking skrivit NP i Matte E idag och det är FAN inte att föredra!!!!!! Jag grät efteråt. och ja, f''(x) eller y'' som man också kan säga uttalas [y biss] och då deriverar man y' [y prim]. y' innebär ju funktionens förändringhastiget medan y'' innebär hur y' förändras. y' = blir lutningen på funktionen större eller mindre. y'' = blir derivatan "brantare" eller "flackare".. alltså.. fett onödig fakta.

2010-06-04 @ 15:04:13
Postat av: lollo

nej stackars dig, men det gick bra va? torka tårarna nu är det iallafall över!!!

TACK FÖR SVARET nu fattar jag lite bättre just här var det nödvändig fakta. Fattar inte varför någon anser att en samhällsvetare ska kunna något sådant som y biss.

2010-06-04 @ 15:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0