Marie Antoinette/Natalie Schuterman

"Folk som inte känner en – deras åsikter kan man inte ta åt sig av. Det kan ju vara arbetslösa och outbildade, på nätet kan plötsligt vem som helst få en röst."

Alltså skulle kunna vara typ Marie Antoinette som sagt detta men det var den där Schuterman morsan. Beklagar att hon får göra sig hörd. Uppriktigt. Ibland vill jag bara bli gerillakrigare och avrätta demokratin som regeringsform (samtidigt som jag avrättar adeln, bourgueoisien och kungafamiljen). Men helst av allt vill jag naturligtvis att alla ska få lite bildning, så slipper man liksom ångra demokrati och yttrandefrihet. Obs vet att jag låter som en diktator alternativt precis som Natalie Schuterman själv, men kom igen! Sådär säger man fan inte. Eller alltså, så där TYCKER man fan inte. Och i tidningen? Utan att skämmas? Asså..

Kommentarer
Postat av: Sara Rais

Usch vad otäck hon och hennes creepy unge var på förkväll. Blev illamående och tänkte lite som du nu har resonerat kring. Känner likadant inför sd. obs-

2010-06-02 @ 22:00:36
URL: http://sararais.blogg.se/
Postat av: lollo

jag veeet! ungen hade typ repliker!

jag fick 20% på SD i svenska dagbladets valbarometer. har aldrig skämts så mycket. kan tänka mig att Schuterman röstar SD, stolt fascist liksom

2010-06-02 @ 22:10:31
Postat av: lollo

*heter visst valkompass men whatever

2010-06-02 @ 22:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0