Jobbiga fjärrbuss!

Nu är jag tillbaka i Göteborg igen. Men det är helt tomt i lägenheten för att mina växter inte är här + för att det är städat (och att jag typ inte har några grejer). Alla på bussen var idioter! Först låg jag och sov i Jönköping så kom det på en tjej och bara väcker mig "kan jag sitta här?". man ba: skiter väl jag i, sätt dig! Alltså jag tog inte upp andra sätet också jag SOV mot rutan och hon bara måste störa. Det var inte artigt även om hon trodde det. Sen gick hon av i Ulricehamn och då hoppade det på en annan kille bredvid mig som inte slutade prata! Alltså jag satt och läste en bok (Harry Potter 1) och han avbröt hela tiden med sitt prat! Så var det ett rådjur i skogen och han tog upp sin hand som ett vapen och ville mörda det. Mycket subtilt men jag såg ändå vad han gjorde, störd. Sen åkte det förbi en bil som det brann ur fast hon som körde visste inget. Han typ slänger sig mot rutan och skriker "SATAN!". Alltså? Bra uttryck för förvåning/fascination? Detta var inget barn det var en man, lite tunnhårig såg jag. Det kanske inte brann ut den där bilen men det strömmade rök i alla fall. Mannen sa att det kanske var överhettning eller vattenånga eller... eller... Jag bara hummade och läste vidare tills han gav upp och pratade med en annan man på andra sidan gången. Gjorde även en pinsam sak på stadsbussen i Västervik. Jag glömde att man betalar cash när man ska åka så jag bara klev på. Har ju ändå mitt busskort liksom varför visa om det inte är kontroll? Gick tillbaka och betalade när jag insåg. Sa att jag ville till stan (jaha?). klart slut gällande bussar för denna gång. Imorgon ska jag på min första dag på jobbet vi ska ha utbildning! Hurra hurra! Fast bäst blir på onsdag och torsdag då ska vi ha heldagar från nio till sex med massa action på Öckerö. Alltså miljön ska vara Titanic möter isberg, föreställer jag mig, och vi ska lära oss hantera det. Man får inte säga upp sig och sno en livbåt för sig själv.

Frågor till min första dag på jobbet:
* Hur många plattor öl får man ta i land?
* När ska personalen ha tid att dricka alkohol om man inte får göra det på rasten och inte ombord överhuvudtaget?

Slut på frågor.

Kommentarer
Postat av: camilla

men AHHHH va kul att du fick det!!!ajaj.

2010-06-14 @ 09:15:30
URL: http://badluckfistfuck.blogspot.com
Postat av: lollo

Jag veeet! jag känner på mig att det kommer bli en skitbra sommar!

2010-06-14 @ 13:10:20
Postat av: hilena

han på bussen var ju clearly efterbliven? vem vill skjuta ett rådjur i smyg?

2010-06-14 @ 17:08:38
URL: http://muminattack.blogg.se/
Postat av: lollo

alltså tell me about it! det märkligaste var att han inte alls såg efterbliven ut. men man märkte ju snabbt som tur var

2010-06-14 @ 19:52:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0