Anfäkta, anamma och regera

Den trötthet, eller alltså inte trötthet utan mer weariness eller vad man nu kan säga på svenska, jag upplever kommer från hektiska dagar till sjöss. Men det vet väl inte ni så mycket om eländiga sötvattenspirater? Har också insett att jag blivit helt kass på språk (uppenbarligen, hur säger man weariness på svenska? Utmattning kanske?). Igår skulle jag säga till några fransmän att det fanns lax eller lammfärsbiff jag ba: "poisson ou enfant de mouton" hahaha inte för att jag har varit bra på franska någonsin men asså? Vem vill äta "barnfår" eller typ "barnens får" (vet fan inte vad jag sa riktigt)? Tror heller inte att man säger poisson om matfisk..

Å "livet" får fyra plus idag för det är soooft som faaaan. Just det; anfäkta, anamma och regera -det är lite så man ska tänka när man ska gå bestämt på en trång gata, eller "catwalk" som man också kan kalla det. Min favoritbloggare FMM hade ett annat tips för länge sedan men det var så sjukt. Jag testade en dag men började bara skratta. Tänker inte säga tipset det är vulgärt. Vill ni ha andra råd om något annat är det bara att säga till, jag kan nämligen rätt mycket. Lita hellre på mig än cp-gemet i Word (som jag iofs tror är borttaget i Word 2007, eller? Jag kan liksom inte veta för om det fanns där så avinstallerade jag det det första jag gjorde. Fiende nr ett, UR VÄGEN!). "Ur vägen" är även något man kan skrika när man inte har ringklocka på cykeln. Litet tips bara eftersom jag vet att flera har problem med att uttrycka sig just i den situationen.

Kommentarer
Postat av: hilena

jooo jag tror man säger poisson om matfisk med! och förresten sa du fårets barn. men jag tycker det var mycket bra improviserad franska faktiskt!



ur vägen.

2010-07-06 @ 18:38:20
Postat av: lollo

men ååå vad glad jag blir då! jag var inte lika fel ute som jag trodde med franskan. men vad heter lamm dÅ?



ur vägen.

2010-07-06 @ 19:25:00
Postat av: ida

Jepp, korrekt! Det är på spanska man säger olika ;)

2010-07-06 @ 23:46:46
URL: http://caprisonne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0