Ormbetten

Kommer ihåg när jag var liten och ALLTID oroade mig för att ha blivit ormbiten i Kaggebo. Om jag såg två röda prickar bredvid varandra så var det garanterat ett ormbett för "ibland märker man inte ens att man blivit biten". Tror faktiskt att någon hade sagt till mig att man ska kontrollera att man inte blivit biten av orm efter att man varit ute i skogen. Eller så gäller det bara fästningar.
Märkena behövde förresten inte ens vara nära varandra, bara de låg i samma linje. Det kunde ju vara en orm med skitstora käftar. Minns att mamma och mormor/morfar brukade få kolla noga och konstatera att det inte var ett bett. Ibland trodde jag inte på dem.

Som att man inte märker ifall en orm vars käftar sträcker sig över halva ens ben biter en?
Barn är ju efterblivna.

Sara åt spindelnät med dagg på när hon var liten. "Gott".

Kommentarer
Postat av: Sara Rais

Vill du verkligen ge dig in på det här?



Jag frågar dig det snällt EN gång.



Den här vägen...

2010-04-27 @ 17:17:16
URL: http://sararais.blogg.se/
Postat av: lollo

hehe hehehehe



sluta vara hotig!



jag tycker inte det var taskigt bara roligt :) men okej måste väl respektera (+ rädd för payback). vill du jag ska ta bort namn ällä?

2010-04-27 @ 17:41:03
Postat av: hella

alltså jag ska berätta en skärrande orm-historia för dig nån gång, den är scary!



när skaru göra min header förresten!?

2010-04-27 @ 19:33:06
URL: http://muminattack.blogg.se/
Postat av: lollo

hur scäry? som när vi gick vilse i kohagarna och såg en huggorm som solade sig, eller värre?

Jag har inte tid ännu men ska det vara andra saker på än bebisen?

2010-04-27 @ 20:23:32
Postat av: Hella

Nja, den var ju så påtagligt skräckig. Men denna är obehaglig!!

alltså jag har några bilder på min dator, kan skicka dom till dej

2010-04-27 @ 21:58:07
URL: http://muminattack.blogg.se/
Postat av: lollo

Jag vill höra den!! Du kan ju skriva den i brev som jag väntar på, eller wing

JA skicka dem till hotmail så kollar jag på't

2010-04-27 @ 22:19:44
Postat av: Sara Rais

Nej jag ser hellre att vi har skrytkrig.

2010-04-28 @ 20:33:29
URL: http://sararais.blogg.se/
Postat av: lollo

okej skrytkrig it is!!! vänta bara tills mitt nästa skryt..

2010-04-28 @ 20:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0